کد خبر: 3328

چندی است که قبوض های آب برق گاز از سوی دفاتر پیشخوان دریافت نشده و عدم نارضایی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار کردستان خبر، دفتر پیشخوان خدمات دولت به منظور حرکت به سوی دولت الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری و کاهش فساد اقتصادی و اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث شده است. تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از این راه ارائه کنند.

 

خدماتی که هم اکنون در این دفاتر ارائه می‌شود؛ از این قرار است: امور سجِلّی و ثبت احوال، صدور و تمدید گذرنامه، خدمات مخابراتی، گواهینامه و تخلفات رانندگی، امور مربوط به اسقاط خودرو، پست‌بانک، امور بیمه‌ای، خدمات گمرکی، پرداخت الکترونیکی قبوض، فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، شارژ کارت‌های مختلف اعتباری و کارت‌های دانشجویی و غیره.

 

اما آنطور که از قرارین و شواهد بر می آید چند هفته ای است یا بهتر بگویم از ابتدای برج 11 این دفاتر در انجام یکی از وظایف خود یعنی پرداخت الکترونیکی قبوض را انجام نداده و این امر موجب گله و نارضایتی شده است، افرادی که با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در نزدیکی محل سکونت خود قبوض را پرداخت و با مهر زدن دفاتر پای قبوض خود با خیال راحت راهی خانه میشدند اکنون دفاتر از پرداخت قبوض سرباز زده و می گوید ارتباط برقرار نیست.

 

علت این موضوع را که جویا شدیم؛ از مردم و مسئولین و کارکنان خدمات دولت در این رابطه پرسیدم؛ ظاهرا از ابتدای بهمن ماه دفاتر از دریافت قبوض سر بازمیزنند دفاتری که یکی از پرسنل آن اختصاصی کارش دریافت قبوض  بود و درآمد خود را از این راه دریافت میکرد.

 

در ادامه برای روشن تر شدن قضیه از پیشخوان دولت سوال شد که متولی این قضیه را چند بانک نام برند؛ بله چندین بانکی که خدماتی این چنینی را قبول می کنند و طرف حساب شرکت های برق و گاز و آب استانها و شهرستانها هستند.

 

ماجرا را از بانک های معرفی شده پیگیری کردند و توضیح دادند که براساس تصمیم گیری که شرکت های آب و برق و گاز کشوری با بانک مرکزی انجام داده اند تعرفه های بانکی دفاتر خدمات ارتباطی کاهش پیدا کرده و این دفاتر نیز با کاهش تعرفه دیگر قادر به دریافت قبوض و ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی قبوض نیستند و در واقع برایشان سود و مزدی باقی نمی ماند تا رقبتی برای این کار و در پی آن برای ارائه حقوق و مزایای کارمندان و شاغلین که اختصاصا به این  کار می پرداختند؛ بماند.

 

از طرف دیگر با پیگیری از بانکهای استان که طرف قرارداد با شرکت های آب و برق و گاز برای دریافت قبوض مردم بودند نیز اذعان داشتند ما نیز خواهان حل این مشکل و حل نارضایتی مردم از بابت این قضیه هستیم.

در ادامه باید گفت: هرچند خدمات پرداخت قبوض مشترکین نیز چه از این طریق و چه از طریق اینترنتی به هرحال صورت می گیرد اما بهتر است که این مشکل حل شده و شرکت های نامبرده با دفاتر پیشخوان دولت به توافق باهم رسیده و این مشکل نیز حل شود تا افرادی که از این طریق امرا معاش میکنند نیز از کار بیکار نشوند و افرادی نیز که از این راه قبوض خود را پرداخت می کردند راحت تر کارشان انجام شود.

 

البته این مورد در مورد قبوض تلفن صدق نمی کند زیرا اصلا قبضی برای تلفن صادر نمی شود و از طریق تلفنی و یا به صورت غیرحضوری پرداخت می شود که شاید بهتر است برای آب و برق و گاز نیز چنین شود.

پرداخت آنلاین

خوشبختانه با شیوه‌های جدید پرداخت الکترونیکی، برای پرداخت قبوض شهری دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست و شما می‌توانید از بین روش‌های در دسترس، راحت‌ترین روش را برای پرداخت غیرحضوری قبوض انتخاب کنید

 بهینه‌ترین روش برای این کار بهره‌گیری از اینترنت و پرداخت آنلاین قبوض است که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌هایتان خواهد شد. اگر پرداخت به کمک اینترنت برایتان مقدور نیست می‌توانید برخی قبوض را توسط تلفن پرداخت کنید.

 

توصیه می شود پس از طریق پرداخت اینترنتی یا دستگاه خود پرداز حتما کد پیگیری و رسید را دریافت نموده تا از علاوه بر اطمینان از پرداخت احیانا در صورت دریافت نشدن و درج شدن بنام بدهی قبلی در فیش جدید بتوان آن را پیگیری کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر